V rámci programu je možné čerpat dotace na propagaci podniku na zahraničních veletrzích a výstavách, díky čemu se můžete zorientovat na nových exportních trzích, získat nové zákazníky a navázat strategická partnerství.
-
Na co lze čerpat: účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí
-
Kdo může čerpat: malé a střední podniky
-
Kolik může projekt získat: 0,2 - 2,4 mil. Kč
-
Procent podpory: 50 %
Základní podmínky a cíle programu
Program Marketing podpoří takové firmy, které mají stanovenou strategii pro zahraniční expanzi či podpoří ty exportní podniky, které již do zahraničí své výrobky a služby dodávají a rádi by posílily své postavení na tamějších trzích.
- Příjem žádostí: od 29. 7.2024 - 28. 3. 2025,
- hodnocení žádostí: průběžné,
- alokace: 500 mil. Kč,
- Realizace max. 5 akcí v projektu, každý žadatel (IČ) může podat pouze 1 žádost o dotaci.
Kdo může dotaci získat
- malé a střední podniky s provozovnou mimo území Prahy.
Míra podpory
- 0,2– 2,45 milionů Kč na jeden projekt
- 50 % z vynaložených výdajů pro malý i střední podnik
Vysvětlivky:
- malý podnik= méně než 50 zaměstnanců
- střední podnik= 50-250 zaměstnanců
Na co se dotace vztahuje
- pronájem, zřízení a provoz stánku na výstavách a veletrzích v zahraničí
- doprava vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení
- marketingové a propagační materiály - jejich návrh a tvorba pro účely výstavy
Nelze dotovat obecně reklamu, PR či marketing na daném trhu. Dále nejsou hrazeny
mj. doprava osob (letenky apod.) a ubytování.
Splňujete požadavky žadatele?
- musíte mít nulové nedoplatky vůči státním institucím a poskytovatelům podpory z EU
- máte minimálně dvě uzavřená účetní období v daném oboru podnikání
- máte dostatek peněz na financování projektu z vlastních zdrojů/případně můžete získat bankovní úvěr - dotace je vyplácena až zpětně
Vzorový projekt
Malá společnost vyrábějící umělecké skleněné předměty potřebovala rozšířit odbyt svých produktů na zahraničních trzích.
Pravidelně vystavovala na trzích v Německu, ale vzhledem k vysokým nákladům nebyla schopna účasti jinde po Evropě či dokonce mimo ni. Díky úspěšnému projektu v programu Marketing získala podporu 50 % na návrh, dopravu a pronájem stánku v Rakousku, Itálii a Číně a na přípravu tištěných propagačních materiálů. Díky tomu se jí podařilo navázat řadu dlouhodobých kontraktů.
Napište nám na info@prehleddotaci.cz a domluvíme se na termínu úvodní konzultace a vaše možnosti získání dotace probereme na konzultaci.